søndag 23. august 2009

Might is not always right.

Som kjent vil DLF gjenninføre bevisbyrde for bruk av vold i Norge.

Jeg hadde en liten diskusjon om dette på DLF's valgstand. En velger ville lovfeste 50% reduksjon i Norges C02 utslipp før 2020. Jeg forklarte at jeg ikke aksepterte dette uten bevisførsel forran en domstol. Han måtte bevise at mitt C02 utslipp skader ham og hans eiendom før han satte inn politiet mot meg.

Velgeren var overhodet ikke med på dette:

Jammen alle vitenskapsfolk er jo enige?
Alle ser visst ut til å være enige nede i Kongo også? Er det nok til å straffe nordmennene?

Hvorfor er det nødvendig med en rettsak?
Spør de to nordmennene i Kongo. I en rettsak er du uskyldig inntil det motsatte er bevist. Du har en forsvarer. Forsvaret har lik taletid som aktorat. Dommerene er ansvarlige for at det treffes en korrekt avgjørelse. Det er forskjell på en rettsprosess og en lynsjemobb.

Har du sett filmen til Al Gore?
Har du sett bildet av nordmannen som vasker blod? Er det nok til å dømme ham? Bør ikke forsvaret få kommentere omstendighetene rundt bildet?

Velgeren forstod at jeg stod på mitt. Og avsluttet med:
Tror dere at dere får gjennomslag for dette?
Flertallet i Norge kontrollerer politiet. De ønsker ingen rettsprosess om flertallsviljen før den nedefelles i lover. I Kongo sitter militæret ved makten. Det ser ikke ut til at de heller ønsker noen rettsprosess mot nordmennene. Men det blir ikke rett av den grunn. Might is not always right.

Hvis du ønsker å gjeninnføre bevisbyrde for bruk av vold og sette right forran might i Norge bør du stemme DLF. Vi stiller i tre fylker: Oslo, Rogaland og Hedmark. Meld deg gjerne også inn i Facebook-gruppa “500 stemmer for DLF” hvis du skal stemme på oss.